27 Ocak 2016 Çarşamba

Ekolojik bohça

Ben pişirme bohçası için pamuklu bir kumaş seçtim. İnce bazen bir kumaş. Çift en bu kumaştan 
1.5 m. kadar aldım. Çekmesi için bir gece ıslattım. 
Yalıtım malzemesi olarak Buzdolabı, ocak gibi eşyaları korumak için kullanılan beyaz köpükleri kullandım. 

Önce onları ufaladım. Fakat ufalarken fazlasıyla elektrikleniyor. Bunu önlemek için tabakaları ve elimi ıslattım. Bu işe yarıyor. Ufaladıklarımı bir poşete doldurdum.


Ekolojik bohçanın çapını 92 cm. kadar yaptım. Ona uygun olarak yarım kalıp çıkardım. 
Bohça 10 dilimden oluştu. yarım kalıbı 4 tüm dilime ve kenarlarda 2 yarım dilime ayırdım. (İletki kullanarak. Ortasını ise 27 cm. çapında olacak şekilde kestim. Bu kısım bohçanın tabanını oluşturacak.

                                         

Kalıbın çizgilerini de keserek iki kat kumaşın üzerine yerleştirdim.kestiğim yerlerden sabunla çizerek toplu iğne ile sabitledim.


 Aynı işlemi iki kat kumaşın diğer tarafına da uyguladım.


Artık bir ortası, on dilimi olan iki kat kumaşımız var. 


Önce ortayı diktim küçük bir açıklık bıraktım. Ayrıca bu aşamada dilimlerin kenarlarını da diktim
Orta dairede bıraktığım açıklıktan köpükleri doldurdum. Sonra kalan açıklığı kapattım. Makine ile zor olabilir ben elimde diktim. 


Ortayı kapattıktan sonra sıra dilimleri doldurmaya geldi. Dilimlerin kenarları önceden dikildiği için iş biraz daha kolaylaştı.  Dilimlerin üst tarafını dikerken kumaşın 6 cm. kadar aşağısından diktim. bu kısım dikilerek bohçayı sıkmak için şerit geçirilecek.
Her dilimin üst kısmını dikerek küçük bir açıklık bıraktım. Bu açıklıktan köpükleri doldurduktan sonra kapattım.


Dilimleri doldurduktan sonra Şerit geçireceğim kısmı diktim ve uzunca bir şerit geçirdim.

Sıra geldi kapağa. Benim bohçanın kapağı biraz küçük oldu. Kenarlarına ek atarak genişleteceğim.
Benim diktiğim kapağın çapı 31 cm. (Siz çapını 37 cm. yapabilirsiniz.)

31 cm. çapında 2 daire kesip ters tarafından diktim, Açıklık bıraktım. Köpükleri doldurarak kapattım.

Kolay gelsin. 
Bu bohçayla enerjiden büyük ölçüde tasarruf edebilirsiniz ve doğanın temiz kalmasına az da olsa katkıda bulunabilirsiniz. 

Afiyet olsun:)
(Sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya hazırım.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder